Online jaarverslag 2020 is uit! ‘2020: naast mensen staan’

16 juni 2021

“Het coronavirus heeft gezorgd voor een nieuwe werkelijkheid voor iedereen. Voor klanten van banken, consumenten en ondernemers, voor de duizenden bankmedewerkers die vanaf maart 2020 thuiswerken. In het coronajaar stonden klanten van banken voor grote uitdagingen. Veel bedrijven, van klein tot groot, hebben het zwaar gehad. Banken stonden zij aan zij met publieke partijen om klanten lucht te bieden in financieel zware tijden.

In 2020 hebben banken voor 30 miljard euro financieel ruimte geboden. De overheid en banken moeten doen wat we nu al doen: naast mensen blijven staan.”

“Als ik kijk naar wat het afgelopen jaar ‘lasting and memorable’ was, dan is dat onmiskenbaar de gezondheids- en economische crisis waar we ons nu meer dan een jaar in bevinden. In dit online jaarverslag van de Nederlandse Vereniging van Banken laten we zien welke resultaten zijn bereikt en voor welke uitdagingen we stonden”, aldus NVB-voorzitter Chris Buijink. Er is in het afgelopen jaar nog veel meer bereikt; de resultaten lichten we verder toe in dit online jaarverslag. We laten zien waar we als sector hard aan hebben gewerkt, weten dat ons werk nooit af is, want veel van dat werk gaat door in 2021.

Mijn werk als voorzitter zit er bijna op. Ik bedank iedereen die in 2020 heeft bijgedragen aan ons werk en voor de mooie acht jaren dat ik voorzitter mocht zijn.”

Chris Buijink,
Voorzitter Nederlandse Vereniging van Banken