Steeds meer Nederlanders voorbereid op toekomst
Banken vinden het belangrijk dat mensen met een aflossingsvrije hypotheek goed voorbereid zijn op de toekomst. Daarom startte de Nederlandse Vereniging van Banken in opdracht van de gezamenlijke banken op 1 oktober met de publiekscampagne ‘Word ook aflossingsblij’. Sinds de start van de campagne op 1 oktober heeft de site aflossingsblij.nl ruim 130.000 unieke bezoekers getrokken. Bijna de helft van hen maakte gebruik van de online tool om de eigen situatie te checken en ruim 30.000 bezoekers klikten door naar de eigen hypotheekverstrekker voor meer informatie. De belangrijkste vraag die bezoekers van de site hebben is of zij aan het eind van de looptijd van de hypotheek in hun huis kunnen blijven wonen.
Volgens Aleid van der Zwan, Hoofd Beleid bij de Nederlandse Vereniging van Banken, bevestigen de nieuwe gegevens dat de campagne Aflossingsblij voorziet in een grote informatiebehoefte bij mensen met een aflossingsvrije hypotheek: ‘Mensen willen vooral weten of ze straks de hypotheek nog kunnen betalen als ze met pensioen zijn. Daar kom je alleen achter door nu al even je financiële situatie in kaart te brengen. Zodat je zo nodig tijdig maatregelen kunt nemen.’
Wie een aflossingsvrije hypotheek heeft kijkt nu al vooruit. Op aflossingsblij.nl of samen met de bank of financieel adviseur.