Week van het geld
1 minuut

Bank voor de klas

Jong geleerd is oud gedaan, wordt wel eens gezegd. Leer jij nu al verstandig omgaan met geld? Dan heb je daar je hele leven voordeel van. Banken vinden het belangrijk dat je op school leert over geld uitgeven, geld sparen en hoe een bank werkt. Maar dat krijg je niet bij vakken als taal en rekenen. Daarom is er Bank voor de klas.

Voor kinderen en jongeren

De banken in Nederland zetten zich ervoor in dat elk jaar duizenden bankmedewerkers op school gastlessen geven. Ze doen dat tijdens de Week van het Geld, in 2018 van 12 t/m 18 maart. Kinderen in groep 6,7 en 8 leren tijdens de gastles op een leuke en spannende manier wat de waarde van geld is. En hoe je verstandig met geld omgaat.

Jongeren in het voortgezet onderwijs hebben meestal een bijbaantje. En beslissen vaker zelf hoe ze hun geld uitgeven. Banken vinden het belangrijk dat ook zij goed met geld leren omgaan. Daarom bieden zij via Ik & geld gratis digitale lessen aan voor de tweede en derde klas voortgezet onderwijs. Leerlingen denken na over stellingen of spelen een quiz. Op die manier gaan ze het gesprek aan over geld verdienen, uitgeven en lenen.

Banken in makkelijke taal