Lenen, Sparen & Beleggen
1 minuut

NVB: Banken werken samen

Wij zijn de NVB: De Nederlandse Vereniging van Banken. De NVB is opgericht in 1989 en komt op voor de belangen van de banken in Nederland. Zo willen we ervoor zorgen dat banken hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. De NVB is een vereniging. Dat betekent dat we leden hebben. Onze leden zijn de banken die in Nederland actief zijn. Nederlandse en buitenlandse.

Wat doet de NVB zoal?

De NVB zorgt ervoor dat de stem van de banken wordt gehoord op plekken waar belangrijke beslissingen worden genomen. Bijvoorbeeld in Den Haag of Brussel. We laten graag weten hoe de banken over belangrijke zaken denken. Zoals over geld lenen, de woningmarkt of de regels waaraan banken zich moeten houden.

We geven niet alleen onze eigen mening, maar luisteren ook. Naar politici bijvoorbeeld. Maar ook naar consumentenorganisaties, andere belangenbehartigers of de media. En naar jou. Want banken kunnen alleen goed werken als ze weten wat er leeft. De NVB deelt ook kennis en informatie, bijvoorbeeld via onze website. Zo willen we bijdragen aan gezonde banken in een sterke maatschappij.

Banken in makkelijke taal