Cash Quiz
27 november 2018
2 minuten

European Money Quiz wint PR-Award

Geweldig nieuws voor de European Money Quiz (EMQ). De quiz won vorige week de “European Trade Body Campaign Award” van de PRCA: de Public Relations and Communications Association en Europa’s grootste PR- en communicatiebureau. Vanuit Nederland faciliteerde de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) deelname van Nederlandse middelbare scholen aan de EMQ.

Namens banken ontwikkelt de NVB gezamenlijke programma’s en initiatieven voor financiële educatie voor kinderen en jongeren. Sinds 2018 is de deelname aan de EMQ daar een van: een superspannende  interactieve quiz via platform Kahoot, waar in maart 2018 zo’n 20 Nederlandse middelbare scholen aan meededen. Internationaal deden er ruim  41.00 jongeren van 13-15 jaar mee aan de EMQ, die wordt georganiseerd door Europese evenknieën van de NVB. De nationale winnaars mochten deelnemen aan de internationale finale in Brussel, die werd gewonnen door Polen.  Voor Nederland deed het Tabor College uit Hoorn mee. De jury die de prijs uitreikte aan de EMQ bestond uit PR-professionals. De jury roemde de quiz als “een project dat zorgt voor een significante impact met een relatief klein budget.”

In 2019 gaat weer een EMQ van start, en ook Nederland doet weer mee. DE EBF en ook de NVB zijn al bezig met de voorbereidingen. De nationale finales zijn tijdens de European Money Week, die start op 25 maart 2019. De finales is Brussel zijn  gepland op 6 en 7 mei 2019. Op www.europeanmoneyquiz.eu  is meer informatie te vinden, onder andere over de nationale contactpunten. Ook kunnen via deze site oefenquizes worden gespeeld.